نارگیل و هسته زردآلوو
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نارگیل و هسته زردآلوو
نوشته شده در یک شنبه 13 فروردين 1402
بازدید : 124
نویسنده : وبلاگ نارگون

روغن بادام تلخ از انواع مختلف بادام درست می شود. برای حذف سمومی که به طور طبیعی در پوست بادام وجود دارد، تصفیه شده است.

فواید کلی روغن بادام

روغن بادام حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است به شما در حفظ سطح کلسترول سالم و بهبود حافظه کمک کند. ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری قلبی کمک کند.

از آنجایی که روغن بادام شیرین ضد باکتری و سرشار از ویتامین A است، می توان از روغن بادام برای درمان آکنه استفاده کرد. غلظت ویتامین E موجود در آن همچنین می تواند به درمان آسیب های ناشی از نور خورشید، کاهش علائم پیری و محو شدن جای زخم ها کمک کند.

فواید روغن بادام شیرین برای پوست

روغن بادام قرن هاست که برای تسکین پوست و درمان زخم ها و بریدگی های جزئی استفاده می شود. از آن در شیوه های باستانی چینی و آیورودا برای درمان بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس استفاده شده است.

روغن بادام بیش از تسکین پوست خشک می تواند رنگ و رنگ پوست را بهبود بخشد. بسیار نرم کننده است، به این معنی که به تعادل جذب رطوبت و از دست دادن آب کمک می کند.

روغن بادام به سرعت جذب می شود و یک مرطوب کننده قوی است، بنابراین می توان از آن برای صورت یا بدن استفاده کرد.

فواید روغن بادام برای مو

پوست شما تنها چیزی نیست که می تواند از روغن بادام سود ببرد. روغن مغذی می تواند موهای شما را نرم و تقویت کند. این روغن سرشار از ویتامین B-7 یا بیوتین است.

بنابراین روغن بادام شیرین به حفظ سلامت و استحکام مو و ناخن کمک می کند. همچنین با داشتن SPF 5 طبیعی می تواند به محافظت از موهای شما در برابر آسیب های خورشید کمک کند.

می توانید از روغن بادام به عنوان درمان پوست سر استفاده کنید. خواص ضد باکتریایی و قارچ کش آن باعث می شود که در متعادل کردن مخمری که باعث شوره سر می شود موثر باشد. این روغن به راحتی در پوست فرو می‌رود، بنابراین روغن بادام به خوبی پوست سر را آبرسانی کرده و فولیکول‌های مو را تمیز می‌کند.

به تقویت سلامت استخوان ها، تحریک گردش خون، محافظت از سلامت چشم، پیشگیری از بیماری های مزمن و بهینه سازی سیستم ایمنی و سایر سیستم های محافظتی کمک می کند.

روغن ماکادمیا چیست؟

شاید با آجیل ماکادمیا آشنا باشید که یکی از محبوب ترین انواع آجیل است که به دلیل طعم غنی و مواد مغذی بالایی که دارد.

با این حال، چیزی که حتی ارزشمندتر است، روغن ماکادمیا است که می‌توان از این آجیل برای چندین کاربرد استخراج کرد. رنگ آن شفاف تا کمی کهربایی است و طعم کمی آجیلی را حفظ می کند، زیرا آجیل ماکادمیا از نظر طعم بسیار قوی است.

محتوای اسید چرب

ترکیب اسیدهای چرب روغن ماکادمیا آن را به عنوان روغن گیاهی برای سرخ کردن یا پخت و پز بسیار ارزشمند می کند. تقریباً از ۶۰٪ اسید اولئیک و همچنین سطوح قابل توجهی از اسید پالمیتولئیک و مقادیر کمتری اسید لینولئیک تشکیل شده است.

اگرچه بسیاری از مردم چربی ها را در کل مضر می دانند، اما حقیقت این است که ما به چربی های تک غیراشباع خاصی نیاز داریم تا سطح کلسترول خود را متعادل کرده و اطمینان حاصل کنیم که بدنمان به خوبی کار می کند.

این روغن در بسیاری از نقاط جهان در دسترس است، اگرچه به اندازه سایر روغن های گیاهی جایگزین محبوب نیست.

یک بطری روغن ماکادامیا که با آجیل ماکادمیا روی یک میز چوبی احاطه شده است

روغن ماکادمیا در صورت استفاده موضعی می تواند باعث آرامش، صافی و درخشندگی موها شود.

فواید روغن آجیل ماکادمیا برای سلامتی

مزایای سلامتی روغن ماکادمیا شامل موارد زیر است:

روغن ماکادمیا دارای محتوای بالایی از اسیدهای چرب مفید است که آن را از بسیاری از روغن های دیگر بهتر می کند، حتی روغن زیتون مقدسی که بسیاری از مردم آن را ستایش می کنند!

تری گلیسیریدها اساساً چربی در خون هستند که می تواند برای قلب شما بسیار خطرناک باشد، زیرا می تواند شریان ها را مسدود کند و احتمال تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته را افزایش دهد.

محتوای اسید اولئیک بالا در روغن ماکادامیا (حتی بیشتر از روغن زیتون) برای متعادل کردن مجدد سطح کلسترول و در واقع کاهش سطح تری گلیسیرید در خون مهم است.

پتانسیل آنتی اکسیدانی

تحقیقات نشان داده است که روغن ماکادمیا حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها از جمله توکوترینول ها است که می تواند تأثیر قدرتمندی بر سلامت کلی بدن داشته باشد.

محتوای آنتی اکسیدانی بالای روغن ماکادمیا آن را به یک مکمل قوی برای سیستم ایمنی بدن تبدیل می کند و می تواند به پاکسازی کل سیستم شما کمک کند.

روغن هسته زردآلو یک انتخاب عالی برای پوست های هسته زردآلوو خشک است. در اینجا دلیل آن است. تصویر با حسن نیت: مگنا کریپلانی

Meghna Kriplani به روز شده در: ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰، ۱۷:۱۴ بعد از ظهر IST75
به این مقاله گوش دهید.

زمانی بود که حتی فکر کردن به استفاده از هر نوع روغنی روی صورتم باعث می شد که از پا در بیایم! در آن زمان من یک دختر پوست چرب با آکنه کیستیک، منافذ باز، و سرسفید به عنوان شرور اصلی زندگی ام بودم.

روغن هسته زردآلو امروز – یک دهه بعد – احساس می کنم پوست من خشک تر از دسر صحرا است. (بیایید لحظه‌ای از آلودگی و پیری تشکر کنیم.) در نتیجه، روغن‌ها به یک عنصر اصلی فندقق در روتین مراقبت از پوست من تبدیل شده‌اند.

روتین صبحگاهی مراقبت از پوست من شامل یک ماساژ روغن خوب با مقداری روغن مورینگا است که قبلاً در مورد آن ابراز علاقه کرده بودم.

و من معمولاً از روغن نارگیل فوق بکر برای تمیز کردن پوستم در شب استفاده می کنم که بلافاصله با یک دوز پاک کننده بدون صابون دنبال می شود.

اما وقتی نوبت به مرطوب‌کننده می‌رسد، فرمولاسیون‌های ماکادمیاا غلیظ و خامه‌ای مورد علاقه من بودند – به خصوص در شب. تا اینکه روغن هسته زردآلو را کشف کردم.

زردآلو به سرعت جایگزین کرم شب من شد. در اینجا دلیل آن است
نکته ای که در مورد پوست من وجود دارد این است: علیرغم ظهور خشکی، پوست من همچنان به اندازه زمانی که نوجوان بودم مستعد ابتلا به آکنه است. در عین حال خطوط و چین و چروک‌ها روی صورتم خانه‌سازی کرده‌اند.

روغن هسته زردآلو وقتی زمستان بادام شیرینن امسال شروع شد و پوست شروع به خشک‌تر شدن از حد معمول کرد، خودم را در وضعیت عجیبی دیدم: به دنبال محصولی مؤثر بودم که: الف) پوستم را عمیقاً مرطوب کند. ب) به من در مبارزه با خطوط و چین و چروک کمک کنید. ج) برای پوست حساس من خشن نباشید. و د) من را وادار به شکستن نکند. این یک دستور بلند برای هر فرمولاسیونی است!

همانطور که در اعماق اینترنت جستجو می کردم و سعی می کردم چیزی پیدا کنم که بتواند به من کمک کند، به طور تصادفی به لیست طولانی از فواید زردآلو برخوردم و به سرعت یک بطری برای خودم سفارش دادم.

می بینید، روغن هسته نارگیلل سبک است، به سرعت جذب پوست می شود، آبرسانی طولانی مدت به پوست خشک ارائه می دهد و به صاف شدن بافت پوست کمک می کند.

سلامت چشم

برخی از آنتی اکسیدان های موجود در روغن ماکادمیا با تقویت سلامت چشم، یعنی جلوگیری از دژنراسیون ماکولا و کند کردن پیشرفت آب مروارید.

به خواندن ادامه دهید تا بیشتر بدانید که چگونه فندق می تواند برای پوست شما مفید باشد و چگونه آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

برای پوست های حساس بی خطر است

در بیشتر موارد، روغن فندق برای افرادی که پوست حساسی دارند بی خطر است. اگرچه قابض است (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح می دهیم)، با قابض های مبتنی بر الکل که اغلب در راهروهای مراقبت از پوست می بینید متفاوت است.

قابض های مبتنی بر الکل می توانند خشن باشند و می توانند پوست شما را خشک یا تحریک کنند. روغن فندق یک قابض طبیعی و بدون الکل است که معمولا باعث تحریک نمی شود.

آبرسان است

محتوای بالای ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در روغن فندق می تواند به افزایش هیدراتاسیون در خارجی ترین لایه پوست کمک کند. ویتامین E با هیدراته نگه داشتن پوست، به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند و باعث می شود که پوست سفت و انعطاف پذیر به نظر برسد.

۵. به افزایش تولید کلاژن کمک می کند
کلاژن یک پروتئین ضروری است که استخوان ها، اندام ها و تاندون های شما را در کنار هم نگه می دارد. به پوست شما ساختار و خاصیت ارتجاعی می بخشد. پوست ما با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می کند، اما ویتامین E می تواند کمک کند. با کاهش آنزیمی که کلاژن را از بین می برد، تولید کلاژن را امکان پذیر می کند.

به کاهش ظاهر اسکار کمک می کند

استفاده از محصولات سرشار از ویتامین E روی پوست ممکن است به کاهش ظاهر اسکار کمک کند، اما تحقیقات بی‌نتیجه است.

در یک مطالعه، کودکان دارای اسکار جراحی که سه بار در روز ویتامین E را روی پوست خود می‌مالیدند، کلوئید (بافت اسکار اضافی) روی زخم‌هایشان ایجاد نشد.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان مهم برای مراقبت از پوست است زیرا به صاف شدن پوست کمک می کند و همچنین به لایه بیرونی پوست کمک می کند آب و رطوبت را حفظ کند.

روغن نارگیل از فشار دادن گوشت خشک شده نارگیل به نام کوپرا یا گوشت نارگیل تازه به دست می آید. برای تهیه آن می توانید از روش “خشک” یا “تر” استفاده کنید.

شیر و نارگیل را فشار می دهند و سپس روغن را خارج می کنند. در دمای سرد یا اتاق دارای بافت سفت است زیرا چربی های موجود در روغن که عمدتاً چربی های اشباع هستند از مولکول های کوچکتری تشکیل شده اند.

در دمای حدود ۷۸ درجه فارنهایت، مایع می شود. همچنین نقطه دود آن در حدود ۳۵۰ درجه است که آن را به گزینه ای عالی برای غذاهای سرخ شده، سس ها و غذاهای پخته تبدیل می کند.

این روغن همچنین به دلیل داشتن مولکول های چربی کوچکتر به راحتی جذب پوست می شود و آن را به یک مرطوب کننده عالی پوست و پوست سر تبدیل می کند.

شکی نیست که بسیاری از مردم در مورد اینکه آیا باید روغن نارگیل را به طور منظم مصرف کنند یا نه سردرگم هستند، به خصوص پس از گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA) در سال ۲۰۱۷ در مورد چربی های اشباع شده که توصیه می کرد.

چربی های اشباع شده را از رژیم غذایی خود کاهش دهید. این بدان معنا نیست که مردم باید از مصرف هر یک از آن خودداری کنند.

فواید روغن نارگیل

بر اساس تحقیقات پزشکی و پایگاه داده مواد مغذی وزارت کشاورزی ایالات متحده، مزایای سلامتی روغن نارگیل شامل موارد زیر است.

هضم اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​(MCFAs) توسط کبد کتون هایی ایجاد می کند که به راحتی توسط مغز برای دریافت انرژی قابل دسترسی هستند. کتون ها بدون نیاز به انسولین برای تبدیل گلوکز به انرژی، انرژی را به مغز می رسانند.

تحقیقات نشان داده است که مغز در واقع انسولین خود را برای پردازش گلوکز و تقویت سلول های مغزی ایجاد می کند.

مطالعات همچنین نشان می دهد که با از دست دادن مغز یک بیمار آلزایمری توانایی تولید انسولین خود را از دست می دهد، کتون های روغن نارگیل می توانند منبع انرژی جایگزینی برای کمک به ترمیم عملکرد مغز ایجاد کنند.

کمک به پیشگیری از بیماری های قلبی و فشار خون بالا

روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده طبیعی است. چربی های اشباع شده نه تنها کلسترول سالم (معروف به کلسترول HDL) را در بدن شما افزایش می دهند، بلکه به تبدیل کلسترول بد LDL به کلسترول خوب نیز کمک می کنند.

یک کارآزمایی متقاطع تصادفی منتشر شده در نشان داد که مصرف روزانه دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر در بزرگسالان جوان و سالم به طور قابل توجهی کلسترول HDL را افزایش می دهد.

با افزایش HDL در بدن، به سلامت قلب و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند.

UTI و عفونت کلیه را درمان می کند و از کبد محافظت می کند

روغن نارگیل برای پاکسازی و بهبود علائم UTI و عفونت کلیه شناخته شده است. MCFAهای موجود در روغن به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی با اختلال در پوشش لیپیدی روی باکتری ها و از بین بردن آنها عمل می کنند.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که روغن نارگیل به طور مستقیم از کبد در برابر آسیب محافظت می کند.

التهاب و آرتریت را کاهش می دهد

در یک مطالعه حیوانی در هند، ثابت شد که سطوح بالای آنتی اکسیدان موجود در روغن نارگیل بکر، التهاب را کاهش می دهد و علائم آرتریت را به طور موثرتری نسبت به داروهای اصلی بهبود می بخشد.

در مطالعه اخیر دیگری، روغن نارگیل که فقط با حرارت متوسط ​​برداشت شده بود، سلول های التهابی را سرکوب می کند. هم به عنوان ضد درد و هم ضد التهاب عمل کرد.

بادام نیروگاه تغذیه ای است. آنها سرشار از چربی های سالم، فیبر، فیتوکمیکال ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

بادام در ابتدا در خاورمیانه کشت می شد. امروزه کالیفرنیا بزرگترین تولید کننده بادام در جهان است.

تولید بادام کالیفرنیا در ۲۰ سال گذشته دو برابر شده است. این به این دلیل است که افراد بیشتری از مزایای سلامتی آگاه می شوند. منبع معتبر انجمن قلب آمریکا مصرف بادام را برای چربی های مفید برای قلب توصیه می کند.

روغن بادام شیرین چیست؟

تقریبا نیمی از وزن بادام خشک را روغن تشکیل می دهد. بادام های رسیده را فشار می دهند تا روغن با حداقل حرارت استخراج شود.

این روغن بادام تصفیه نشده از مواد مغذی و طعم روغن محافظت می کند. برای ایجاد روغن بادام شیرین تصفیه شده از حرارت بالا و گاهی اوقات مواد شیمیایی استفاده می شود.

در حالی که روغن بادام تصفیه شده مقاوم تر به گرما است، ممکن است فاقد ارزش غذایی انواع تصفیه نشده باشد. روغن بادام که به آن روغن بادام شیرین نیز می گویند با روغن بادام شیرین تلخ یکی نیست.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: